فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوزام پزشکی آسان مد

آشنایی و خرید تجهیزات پزشکی و مصرفی

فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوزام پزشکی آسان مد

آشنایی و خرید تجهیزات پزشکی و مصرفی

محلول سایدکس چیست؟

محلول ضدعفونی سایدکس

محلول بهسادکس یا سایدکس  یک محلول ضدعفونی کننده محسوب می شود که برای استریلیزاسیون، ضد عفونی کردن در سطح بالا و ضد عفونی کردن در سطح متوسط وسایل و تجهیزات پزشکی، دستگاه و لوازم آندوسکوپی و دندانپزشکی چندبار مصرف (لوازم و تجهیزات استیل، پلاستیکی و لاستیکی) استفاده می شود. ضد عفونی کننده در سطح متوسط یا پایین به فرایندی گفته می شود که می تواند اکثر باکتری ها، برخی ویروس ها و برخی قارچ ها را از بین ببرد. توجه داشته باشید که نمی توان به آن برای از بین بردن ارگانیسم های مقاوم مانند باسیل های سل یا اسپورهای باکتری اعتماد کرد. در ضد عفونی کننده سطح بالا به میکروب کش شیمیایی گفته می شود که توانایی آن را دارد همه ویروس ها، باکتری های رویشی، قارچ ها، مایکوباکتریوم و برخی از هاگ های باکتریایی را از بین ببرد. از این محلول می توان برای ضدعفونی وسایل جراحی که نمی توانند از طریق حرارت استریل شوند نیز استفاده کرد.

ترکیبات محلول سایدکس

ترکیب این محلول، گلوتارآلدئید و مواد جانبی جهت کاهش بخارات محصول و افزایش اثرات ضدعفونی کننده در پزشکی و دندانپزشکی است. محلول قلیایی این ماده pH 7.5 تا ۸.۵ می باشد. این محلول مایعی بی رنگ، روغنی و با بوی تند است. گلوتارآلدئید را به عنوان یک استریل‌کننده سرد می شناسند و به همین دلیل برای عفونت زدائی و تمیز کردن تجهیزات حساس به گرما همانند ابزار دیالیز، برونکوسکوپ‌ها، آندوسکوپ‌ها و تجهیزات معاینه گلو، گوش و بینی قابل استفاده است.

خرید محلول ضدعفونی کننده سایدکس

برای خرید سایدکس می توانید به فروشگاه تجهیزات پزشکی آسان مد مراجعه کنید و درصورت نیاز از راهنمایی مشاوران خبره این سایت بهره مند گردید. در این سایت می توانید پایین ترین قیمت سایدکس را مشاهده نمایید که محصولی با کیفیت برای متقاضیان ارائه شده است.

گاز استریل چیست؟

گاز استریل (Gauze) به پارچه نازک با بافت باز گاز می گویند که عموما مصرف پزشکی دارد. معمولاً از گازهای استریل پس از انجام عمل استریل کردن یا همان سترون کردن برای پانسمان زخم های گوناگون (زخم های باز) استفاده می کنند. پارچه‌های گاز استریل به شکل تور هستند و در اتاق عمل و دیگر بخش های پانسمان و ضدعفونی کاربردهای گوناگونی دارند، گاز استریل در ابعاد 10 در 10 سانتی متر تا شده و بصورت 8 یا 16 لایه تولید و عرضه می شود. به طور کلی گازهای استریل برای دو کاربرد: پوشش روی زخم ها و یا به عنوان جاذب در جذب خون و ترشحات ناحیه عمل مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع گازهای استریل

گاز های استریل دارای ابعاد و همچنین لایه های مختلفی می باشند و از این لحاظ در دسته های زیر قرار می گیرند:

این محصول پزشکی در دو نوع ساده و خط دار وجود دارد. یکی از انواع گازهای استریل، گازهای استریل آغشته به وازلین (گاز استریل وازلینه) هستند، با این هدف که به زخم های باز نچسبند، نوع دیگری از گازهای استریل وجود دارد که در بین الیاف آن از نخی حاجب استفاده شده و در اتاق های عمل استفاده می شود، علت استفاده از این نخ در گاز استریل این است که در صورتی که در زمان عمل اگر گاز استریل در بدن بیمار جای بماند، در رادیوگرافی به راحتی تشخیص داده شود. با توجه به ویژگی های مختلف انواع این محصول، قیمت گاز استریل در بازار پزشکی متفاوت می باشد.

چگونه از گاز استریل برای پوشاندن زخم استفاده کنیم؟

  • برای باند پیچی کردن زخم با استفاده از گاز استریل، شما به یک پد گاز پانسمان نیاز خواهید داشت که بزرگ تر از مساحت زخم باشد. زمانی که بسته گاز استریل را باز کنید، دستکش بپوشید. از یک پدال گاز پانسمان دارویی استفاده کنید، درصورت نبود پد دارویی، پماد آنتی بیوتیکی را روی پد قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پد به اندازه کافی ضخیم هست تا بتواند ترشحات زخم را جذب کند. نکات مهمی که باید در هنگام استفاده از گاز استریل به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:
  • زخم را کاملاً تمیز کنید و سپس یک پد گاز استریل را روی آن قرار دهید. سپس گاز را در اطراف زخم بپیچید. کار بانداژ کردن را از زیر زخم شروع کنید و آن را به سمت بالا بکشید. زخم را بیش از حد محکم نکنید زیرا ممکن است گاز به زخم بچسبد. گاز استریل را با نوار بهداشتی بپوشانید، مگر این که خود گاز پانسمان چسبنده باشد.اگر شما نیاز دارید که یک زخم بزرگ را با گاز پانسمان بپوشانید، یک قطعه از گاز را بردارید و آن را صاف کنید.
  • زخم را با یک پد گاز پانسمان بپوشانید و سپس یک انگشت شست دست خود را روی یک لبه بانداژ قرار دهید و بانداژ را دو بار اطراف زخم بپیچید. بانداژ را با یک قطعه نوار یا گیره محکم کنید. گاز پانسمان را مکرراً عوض کنید. شما بایستی اغلب هنگام بیدار شدن، بانداژ را عوض کنید. اول باید لایه ­ی بیرونیِ بانداژ را باز کنید و سپس گاز پانسمان را بردارید. مراقب باشید، زیرا ممکن است پد به زخم چسبیده باشد. اگر گاز را سریع بکشید ممکن است باعث آسیب بیشتر به زخم شود. زخم را تمیز کنید و آن را دوباره با روش گفته شده باندپیچی کنید. همچنین بررسی کنید که زخم عفونت نکرده باشد.

خرید گاز استریل از سایت آسان مد

با جستجوی کوتاهی می توانید به سایت های فروش تجهیزات پزشکی سری بزنید و از لیست شرکت های تولید کننده گاز استریل و غیراستریل مطلع شوید. همچنین با مشاهده این سایت ها می توانید با برندهای مختلف آشنا شوید و با مقایسه قیمت ها خریدی به صرفه داشته باشید. سایت ما نیز یکی از سایت های فروش آنلاین تجهیزات گروه مصرف پزشکی می باشد، که با مراجعه به بخش گازهای طبی در سایت آسان مد می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.


دستکش لاتکس

بزرگترین تولید کننده دستکش پزشکی در ایران

لاتکس از مایع شیری رنگی که از درختی به نام Hevea Brasiliensis گرفته می شود، ساخته می شود.

دستکش لاتکس بدون پودر برای محیط های آشپزی، آزمایشگاهی و معایناتی که نیاز به انجام کار دقیق با دست است، مناسب می باشد. دستکش های لاتکس پودری می توانند منجر به واکنش های آلرژیک برای برخی از کاربران شود، به همین دلیل از دستکش لاتکس بدون پودر که دارای انعطاف پذیری و استحکام می باشد استفاده میکنند، دست کاربر به راحتی داخل می شود و به وی اجازه می دهد همه چیز را به راحتی لمس نماید که باعث بهبود عملکرد متخصصان و جراحان پزشکی می شود. دستکش های مورد استفاده در جراحی اساساً از لاتکس طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند. استفاده از دستکش های لاتکس پزشکی قدمتی صد ساله دارد. دلایل بسیاری برای استفاده از این دستکش ها در معاینات و جراحی ها وجود دارد.


دستکش لاتکس بدون پودر آبی اپی پرفکت ، محصول شرکت دستکش حریر می باشد. در فرایند تولید شدن این دستکش از بهترین نوع لاتکس و کمترین مقدارمواد شیمیایی و مرغوب ترین نوع آنها استفاده شده و به رنگ شیری می باشد ؛ همچنین سطح داخلی این دستکش فاقد پودر بوده و به همین علت حساسیت های پوستی وعوارض ناشی از پودر برای مصرف کننده و بیمار بسیار کاهش می یابد . دستکش لاتکس بدون پودر آبی اپی پرفکت ، یک بار مصرف است. این محصول بسیار ضخیم و مقاوم می باشد که دربیمارستان ها ، مراکز درمانی ، دندان پزشکی ها ، آزمایشگاه ها ومنزل قابل استفاده می باشد . این دستکش آجدار است که باعث سهولت در گرفتن ابزار مختلف پس از پوشیدن دستکش می شود و مشکلی به وجود نیاید .این محصول دربسته بندی 50 عددی ( 25 جفتی ) و در دو سایز M و L عرضه می گردد . برای خرید آسان و مطمدن می توانید به سایت آسان مد مراجعه نمایید.

  • دارای سطح ریز ضد لغزش – (Micro Texture)
  • ضخامت کمتر جهت حس کامل لامسه
  • ساخته شده از لاتکس طبیعی
  • غیر استریل – یکبار مصرف
  • جهت مصارف عمومی پزشکی

سوند نلاتون

سوند چیست؟

سوند‌ها به طور کلی لوله های نازک و کاملا استریلی می باشند که داخل دستگاه ادراری و مثانه شده و فرآیند تخلیه ادرار را تسهیل می‌کنند. 

معرفی سوند نلاتون

سوند نلاتون یا کاتتر نلاتون (Nelaton Catheter) محصولی از شرکت سوپا می باشد که در بسته های استریل تولید می شود. این سوند بالون نداشته و نسب به سایر سوندها نرم تر و منعطف تر می باشد و کیسه تخلیه ادرار ندارند؛ عموما از این نوع سوند برای نمونه گیری ادرار استفاده می شود. برای انجام این عمل، سوند نلاتون را به مجرای ادرار متصل می کنند تا وارد مثانه شده و از این طریق ادرار را جمع آوری نماید. شایان ذکر است که سوند نلاتون علاوه بر نمونه گیری ادرار، دارای کاربردهای دیگری نیز می باشد که از بین آن ها می توان به وارد کردن دارو به مثانه، تخلیه ترشحات بینی، ریه ها و همچنین تخلیه ترشحات بینی بیمارانی که در ICU یا CCU هستند و خود قادر به تخلیه ترشحاتشان نمی باشند، اشاره کرد.

سوند نلاتون سایزبندی مشخصی دارد که به قرار زیر است:

  1. سوند نلاتون آبی یا سوند نلاتون شماره 8
  2. سوند نلاتون مشکی یا سوند نلاتون شماره 10
  3. سوند نلاتون سفید یا سوند نلاتون  شماره 12
  4. سوند نلاتون سبز یا سوند نلاتون  شماره 14
  5. سوند نلاتون نارنجی یا سوند نلاتون  شماره 16
  6. سوند نلاتون قرمز یا سوند نلاتون  شماره 18
  7. سوند نلاتون نارنجی یا سوند نلاتون شماره 20

خرید سوند نلاتون از سایت آسان مد

پیشرفت و توسعه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی، موجب شده است تا ایران موفق به تولید بسیاری از ابزارآلات پزشکی، به صورت مرغوب و با کیفیت بالا شود. با توجه به این توسعه، شما می توانید بسیاری از ابزارهای موردنیاز خود، از جمله سوند نلاتون را که تولید داخل کشور است، با قیمتی مناسب تر از سایت آسان مد تهیه نمایید .

توجه داشته باشید که این وسیله باید استریل شده باشد زیرا به طور مستقیم با بیمار در ارتباط است و عدم استریل بودن آن منجر به انتقال آلودگی و میکرو ارگانیسم ها به بدن بیمار می شود که می تواند عوارض خطرناکی را در پی داشته باشد.

سایت آسان مد محصولات با کیفیتی چون سوند نلاتون را به سهولت و در کمترین زمان ممکن، به دست شما می رساند و در موارد بسیار نادری که محصول مشکلی داشته باشد، آن را در اسرع وقت و بدون هیچ گونه هزینه ای تعویض خواهد کرد.کلیه محصولات پزشکی که در سایت آسان مد به فروش می رسد با بهـره گیری از دانـش روز دنیا در اختیار شما مصرف کننده عزیز قرار داده شده است. مزایای خرید انواع سوند نلاتون از سایت آسان مد عبارتند از:

  • تحویل سریع و به موقع محصولات
  • خرید با نازل ترین قیمت
  • خرید با بهترین کیفیت
  • صرفه جویی در وقت و هزینه

ست سرم چیست؟

معرفی ست سرم

ست سرم به مجموعه ای از ابزار و تجهیزات پزشکی گفته می شود،که برای تزریقات وریدی از آن استفاده می شود. این ست برای انجام تزریقات در زیر پوست و همچنین ماهیچه در افراد بزرگسال مورد استفاده قرار می گیرد. آن را فقط تا 3 میلی متر می توان در بافت ها وارد کرد. زیرا در صورت تزریق بیش از این مقدار برای فرد بیمار ممکن است، مشکلاتی از قبیل: مشکلات در بافت محل تزریق، نارسایی های قلبی و همچنین فشار خون در بیمار به وجود آید. استفاده از ست سرم برای افرادی که دارای بیماری های قلبی و نارسایی کلیه هستند، تنها در صورتی که پزشک آن ها محدودیتی نکرده باشد امکان پذیر است. پرستاران می توانند به صورت روزانه از ست سرم برای تزریق مایعات مورد نیاز بدن استفاده کنند. همچنین برای تزریقات مستقیم درون رگ نیز می توانید از این ست ها استفاده کنید. در ادامه با کاربرد ست سرم و اجزای آن آشنا خواهید شد.

کاربرد ست سرم چیست؟

از ست سرم برای انجام تزریقات وریدی و زیر جلدی با میزان مایعات مشخص استفاده می شود. زیرا از آنجایی که از ست سرم برای تزریقات مستقیم در رگ استفاده می شود، در صورت تزریق بیش از حد ممکن است عوارض بسیاری برای فرد بیمار به وجود آید. معمولا داروهایی که در استفاده طولانی مدت تجویز شده اند و بین یک ربع تا چند ساعت باید برای بیمار تزریق شود، از ست سرم استفاده می شود. همچنین استفاده از ست سرم برای پرستاران مبتدی بسیار راحت تر از سایر روش های تزریقات است.

نکته ای که در تزریق به این روش برای افراد بالغ باید مورد توجه قرار گیرد، میزان حجم مایعاتی است که تزریق می شود. این میزان روزانه نباید بیش از 30 تا 50 میلی لیتر باشد. به طور کلی از ست سرم زمانی استفاده می شود، که می خواهند مقدار زیادی از داروهای رقیق شده به بدن فرد بیمار تزریق کنند.

نکات حائز اهمیت در خرید ست سرم

  • ـ در زمان خرید ست سرم به استریل بودن آن و همچنین سری ساخت و تاریخ انقضای آن دقت کنید.
  • ـ در هنگام خرید ست سرم باید از سلامت تمامی اجزای آن اطمینان پیدا کنید.
  • ـ به طور کلی بهتر است تا ست سرم را از مراکز فروش تجهیزات پزشکی معتبر، مانند سایت آسان مد تهیه کنید
  • ست سرم های موجود در فروشگاه آسان مد از برندهای معتبری همچون حلما طب، اچ دی HD، ژینلو و Arcomed هستند