فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوزام پزشکی آسان مد

آشنایی و خرید تجهیزات پزشکی و مصرفی

فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوزام پزشکی آسان مد

آشنایی و خرید تجهیزات پزشکی و مصرفی

بتادین را بهتر بشناسید

معرفی بتادین (Betadine) و کاربرد آن

پوویدون ـ آیودین (PVP-I) یا آیودوپوویدون که به بتادین یا دوا گلی نیز معروف است، ماده‌ای گندزدا است که برای ضدعفونی کردن پوست، قبل و بعد از جراحی به کار برده می‌شود. از بتادین برای ضدعفونی کردن پوست بیمار و دست جراح استفاده می‌شود. این محصول برای شستشوی زخم‌های کوچک نیز کاربرد دارد. بتادین به دو صورت مایع و پودر به فروش می‌رسد. پوویدون ـ آیودین نخستین بار به سال 1955 تولید شد، این محصول بدون نسخه به فروش می‌رسد.

بتادین ترکیبی برای درمان زخم‌های خفیف استفاده می شود (به عنوان مثال، بریدگی، خراش، سوختگی) و برای جلوگیری و درمان عفونت‌های پوستی ملایم استفاده می شوند. عفونت‌های پوستی کوچک و زخم‌ها معمولا ً بدون درمان التیام می یابند، اما برخی از زخم‌های سطحی ممکن است وقتی که آنتی بیوتیک در منطقه آسیب دیده استفاده شود سریع تر التیام یابد. این محصول شامل آنتی بیوتیک هایی است که با کم کردن یا توقف رشد باکتری موجب بهبود زخم می شوند.

انواع بتادین

  1. بتادین قهوه ای
  2. بتادین سبز
  3. بتادین دهان شویه
  4. بتادین واژینال

1. بتادین  قهوه ای

رنگ ماده سازنده بتادین – پویدون ایودین (Povidone Iodine) – به رنگ طلایی قهوه ای می باشد که عامل رنگ قهوه ای این محصول است. این نوع از بتادین مخصوص ضدعفونی پس از جراحی می باشد. پوویدون ـ آیودین 7.5 % است و به عنوان محلول ضدعفونی کننده غیراستریل به کار برده می شود. بتادین قهوه ای پاک کننده از بین برنده ویروس‌ها و باکتری‌ها است.

2. بتادین سبز

این نوع از بتادین، پوویدون ـ آیودین 10 % می باشد و به عنوان محلول ضدعفونی کننده غیراستریل و ضد باکتری به کار می رود. پوویدون ـ آیودین سبز یک بار مصرف است تا از آلودگی خارجی جلوگیری شود.این ماده کاربرد وسیعی برای استریل کردن موضعی و جلوگیری از عفونی شدن زخم داردو با آزاد شدن تدریجی ید بر روی پوست ضدعفونی کنندگی خود را اعمال می کند. بتادین سبز یک ضدعفونی کننده برای محل جراحی و نابود کردن باکتری های عفونی و قارچ ها می باشد که پوست را برای جراحی آماده می کند و هرگونه میکروبی که در آن قسمت وجود دارد را از بین میبرد.

خرید بتادین

برای خرید بتادین می توانید به فروشگاه اینترنتی آسان مد مراجعه کرده و انواع محلول های بتادین را با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت مشاهده و انتخاب نمایید. درصورت نیاز به راهنمایی مشاوران خبره این سایت در دسترس شما خواهند بود.