فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوزام پزشکی آسان مد

آشنایی و خرید تجهیزات پزشکی و مصرفی

فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوزام پزشکی آسان مد

آشنایی و خرید تجهیزات پزشکی و مصرفی

سوند فولی

سوند فولی (دوشاخه یا سه شاخه)

یکی از شایع ترین سوندهای ادراری، سوند فولی (foley Catheters) است. سوند فولی یک لوله نازک است که از مجرای ادرار و مثانه عبور می کند. انتهای سوند دارای یک بادکنک پر از آب است تا بتواند در مثانه قرار بگیرد. در انتهای دیگر، خارج از بدن، یک کیسه تخلیه ادرار برای جمع کردن ادرار قرار دارد. پرستار سوند فولی را از طریق مجرای ادرار شما وارد می کند. 

لوازم مورد نیاز جهت جای گذاری سوند فولی

کیسه ادراری ، سرنگ ۱۰ سی سی، آب مقطر، شان استریل، دستکش استریل جراحی، سوند فولی دو راه سایز 18، محلول ضدعفونی  کننده  پنبه و گاز استریل،

سایزبندی سوند فولی

 سوند فولی نارنجی - سوند فولی سایز 6 --‎‎- سایز میلی متر 2.0

 سوند فولی قرمز - سوند فولی سایز 8 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی زرد - سوند فولی سایز 10 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی سفید سوند فولی سایز 12 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی سبز - سوند فولی سایز 14 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی نارنجی - سوند فولی سایز 16 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

سوند فولی قرمز سوند فولی سایز 18 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی زرد سوند فولی سایز 20 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی بنفشسوند فولی سایز 22 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی آبی سوند فولی سایز 24 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

 سوند فولی مشکی -  سوند فولی سایز 26 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

انواع سوند فولی

سوند فولی نیز همچون سایر تجهیزات پزشکی دارای انواع مختلفی می باشد که افراد و بیماران بر حسب نیاز و نوع مصرف و البته مطابق دستور پزشک خود، یکی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری نمایند. انواع سوند فولی براساس جنس آن به دسته بندی های مختلف زیر تقسیم می شود:

سوند فولی لاستیکی

سوند فولی از جنس پلاستیک فشرده

سوند فولی سیلیکونی

همچنین انواع سوند فولی براساس شکل و حالت آن به شرح زیر می باشد:

سوند فولی مستقیم با قابلیت استفاده مجدد

سوند فولی دو راه یا کاتتر احتباس که یک کیسه در نزدیکی سوراخ انتهایی آن وجود دارد.

سوند فولی سه راه یا کاتتر سه راه احتباس که حفره اول برای جمع آوری ادرار و انتقال آن به کیسه استفاده می شود و حفره ی دوم و سوم نیز احتمالا به ترتیب برای تخلیه بالون و تزریق دارو ها و آب به مثانه کاربرد دارد.

سوند فولی نوک خمیده گرد که معمولا در بیماران مرد مسنی که پروستات آن ها بزرگ شده است، استفاده می شود تا مانع از اسنداد مجرای ادرار در آن ها گردد.

خرید سوند فولی

این سوند را می توانید از سایت آسان مد خریداری نمایید. قیمت سوند فولی بنا به نوع و سایز آن متفاوت است.

محلول ضدعفونی کننده ساولن

محلول بهسیمید سی یا ساولن چیست؟

محلول ضدغفونی کننده غلیظ ستریمید و کلرهکزیدین یا ساولن در ضدعفونی سریع ابزارها و وسایل پزشکی و جراحی و همچنین شستشوی دست جراح و تمیز کردن زخم‌ها کاربرد دارد. همچنین محلول یک درصد آن برای ضدعفونی زخم‌ها و شستن پوست دست و بدن بسیار مناسب است. این ماده باکتری کش قوی است، ولی بر ویروس‌ها اثری ندارد. از تماس ساولن با چشم و گوش باید جلوگیری کرد. ورود آن در گوش باعث کر شدن می‌شود. ساولن باید به دور از نور و در ظرف‌های کدر نگهداری شود. درب ظروف محتوی ساولن نباید چوب پنبه‌ای و پلاستیکی باشد. زیرا این مواد، ساولن را خراب می‌کنند. خاصیت ضد میکروبی این محلول در مجاورت با صابون ها، مواد آنیونی و مواد آلی کاهش می یابد. ساولن توسط صابون شسته و بی‌اثر می‌شود.

توجه: در حال حاضر محلول ساولن فقط توسط شرکت بهسا تولید می شود و هیچ مشابهی ندارد.

ترکیبات

هر 100 میلی لیتر حاوی 15 گرم ستریمید و 1/5 گرم کلرهگزیدین گلوکونات

مقدار و روش مصرف

این محلول به صورت غلیظ بوده و باید قبل از مصرف رقیق گردد.

خرید ساولن

برای خرید و اطلاع از قیمت ساولن به سایت آسان مد مراجعه فرمایید. این محصول در حال حاضر در دو نوع محلول ضدعفونی کننده ساولن 4 لیتری و محلول ضدعفونی کننده ساولن 250cc موجود است.

شرایط نگهداری

  • دور از دسترس کودکان، در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد و دور از نور نگهداری شود.
  • از یخ زدگی محافظت گردد.

باند پانسمان کنار بافت چیست؟

انواع باندهای پزشکی

انواع باند پزشکی در دسته های باند سوختگی، باند پانسمان، گاز جراحی و گاز زخم بندی قرار می گیرد. به طورکلی باید بدانید این باندها هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

باند سوختگی که در رنگ های قهوه ای و تیره تولید می شود به گونه ای بوده که خاصیت ارتجاعی داشته و جهت نگهداری پانسمان از آن استفاده می شود . باندهای پانسمان نیز برای کند کردن جریان خون استفاده می شوند. باند جراحی به منظور کمپرس محل آسیب دیده، تمیز کردن و بستن پانسمان اولیه مورد استفاده قرار می گیرد و گازهای زخم نیز برای التیام و پانسمان زخم استفاده می شوند.

باند پانسمان با استفاده از انواع نخ های طبیعی و سنتتیک با بالاترین کیفیت و تحت استانداردهای بین المللی تولید می شود. باند کنار بافت با حالت ارتجاعی مناسب و گیرایی ایمن، حداقل فشار را ایجاد کرده و به عضو آسیب دیده اجازه حرکت می دهد. دارای انعطاف ایده آل برای پوشش اعضای مختلف بدن می باشد. این باند توسط ماشین آلات مدرن با برخورداری از فناوری بالا و با استفاده از نخ گرید پزشکی با کناره های بافته شده، تولید می شود. باند پانسمان به طور ویژه برای امور بانداژ کاربرد داشته و بدون لغزش روی پوست در حین تثبیت و فشردگی، تنفس پوستی را هم امکان پذیر می نماید. باند کنار بافت در عرض های متنوع 5 ، 7/5، 10، 15 و 20 سانت و با طول کشیده شده 3 یارد و 4 یارد  تولید و عرضه می گردد. امکان تولید در طول های مختلف با توجه به نیاز مشتری می باشد. بنابراین برای خرید باند پانسمان باید به تمامی ویژگی های ذکر شده دقت شود، زیرا قیمت باند پانسمان براساس این خصوصیات متفاوت می باشد. برای خرید این محصول پزشکی می توانید به سایت آسان مد مراجعه نمایید.

از باند کنار بافت جهت قطع خونریزی و جلوگیری از آلودگی محل زخم استفاده می شود. همچنین برای ثابت نگه داشتن ناحیه زخم یا شکستگی و پوشش زخم های عمقی نیز مناسب می باشد. این باند از الیاف 100 درصد پنبه بدون بوی نامطبوع تولید شده و نخ به کار رفته در این باند پانسمان نمره  20 و 30 و بدون آلودگی های شیمیایی و فیزیکی می باشد.

با پدهای الکلی بیشتر آشنا شوید

علم پزشکی علمی وسیع و گسترده است که در آن شاهد استفاده از ابزارها و لوازم مختلفی هستیم که هر یک از آن ها زمینه کارایی خود را دارند. پد از جمله لوازم پزشکی است که با هدف ضدعفونی کردن مورداستفاده قرار می گیرد. این نوع از محصولات پزشکی در شرکت های تولیدی مختلفی برای فروش آماده می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. به همین منظور پدها در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به چند نمونه از انواع پرکاربرد این محصول اشاره می شود:

  1. پد الکلی استاندارد
  2. پد الکلی ضد عفونی کننده
  3. پد دفع سموم
  4. پد زیرانداز بیمار
  5. پد سرد ضد درد
  6. پد پانسمان

نکات حائز اهمیت در خرید پد الکلی
فروش پد الکلی از سوی داروخانه ها و فروشگاه هایی که در کار فروش انواع لوازم بهداشتی هستند صورت می گیرد. عرضه محصولات بهداشتی یک بار مصرف استریل نیز از طرف همین مراجع فروش انجام می شود. در هنگام خرید پدهای الکلی از استریل بودن آن ها اطمینان کامل پیدا کنید. برای این کار باید سری ساخت و تاریخ انقضای آن را کنترل کنید. بهترین نوع پدهای الکلی، پدهای یک بار مصرف در بسته بندی آلومینیومی می باشند.

انواع پدهای الکلی ارائه شده در سایت آسان مد:

پد الکلی نیوساد (تولید شرکت صامت تک خزر یا همان شرکت نیوساد)

پد الکلی فرداد

پد الکلی آ اس مد AS Med

پد الکلی اسکین لایف

پد الکلی دیاموند

پد الکلی اسپی